سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
شهدا

حوزه / در مستند «روضه‌ای برای دفاع» به بمباران شهر قم در زمان جنگ و ۱۸ شهید روضه خانگی آن پرداخته خواهد شد.

زهرا میری، مستندساز در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه مستند «روضه‌ای برای دفاع» با محوریت شهدا و مجالس روضه در حال آماده‌سازی است، گفت: این مستند آرشیوی است و با استفاده از عکس‌هایی که وجود داشته، تولید شده است. در حال حاضر مشغول انجام اصلاحاتی هستم که به آن وارد شده است و تلاش می‌کنیم تا «روضه‌ای برای دفاع» را به جشنواره «سینماحقیقت» امسال برسانیم. این فیلم در زمانی ۲۶ دقیقه‌ای تولید خواهد شد و در آن به زندگی خانواده‌های شهید سادات مومنی، شهید اوستوان و... پرداخته شده است.

وی افزود: این مستند بمباران شهر قم در دهه شصت روایت می‌کند. نریشن این کار را سید مرضیه یثربی انجام می‌دهد. «روضه‌ای برای دفاع» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

این فیلمساز درباره انگیزه‌های ساخت فیلم گفت: چندی پیش درباره بمباران شهرها در ایام جنگ مطالعه می‌کردم. در آن زمان بمباران شهر قم، نظرم را جلب کرد زیرا در خانه‌ای که روضه‌ای خانگی برپا بود ۱۸ نفر به شهادت رسیدند. این امر انگیزه ساخت این فیلم بود البته باید اذعان کنم که همیشه چنین موضوعاتی در اولویت کارهای من هستند.

وی در انتها بیان کرد: «روضه‌ای برای دفاع» درباره خانواده و مردمی است که اصلاً درگیر جنگ نبودند اما مانند بسیاری دیگر از مردمانی که در جریان جنگ نبودند، آسیب دیدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha